Volkswagen Tiguan eHybrid to kolejny krok niemieckiego producenta w stronę zrównoważonej mobilności. Model ten stanowi połączenie silnika benzynowego i elektrycznego, co umożliwia redukcję emisji spalin i oszczędność paliwa. Tiguan eHybrid to również wyjątkowo dynamiczne i wygodne auto, zapewniające bezpieczeństwo i komfort jazdy. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej temu modelowi i jego zaletom, a także omówimy jego specyfikację techniczną oraz dostępne wersje wyposażenia.
Volkswagen Tiguan eHybrid - specyfikacja hybrydy plug-in
- Benzynowy, czterocylindrowy silnik 1.4 TIS: 150 KM i 250 Nm
- Silnik elektryczny: 115 KM
- Całkowita moc układu: 245 KM i 400 Nm
- Pojemność akumulatora trakcyjnego: 13 kWh, netto 10,4kWh
- Maksymalny prąd ładowania: 3,6 Kw (gniazdo typu 2).
- Według producenta czas ładowania wynosi około 3,4 godziny (Wallbox 3,6kW), 5 godzin (gniazdo 230 V).
- Skrzynia biegów: 6-biegowa DSG
- Prędkość maksymalna z akumulatorem: 130 km/h
- Pojemność zbiornika paliwa: 45 l
- Zasięg na baterii według deklaracji producenta: Do 48 km
Volkswagen Tiguan eHybrid 1.4 TSI PHEV Plug-in Hybrid - zużycie paliwa, zasięg elektryczny, ładowanie
Zasięg silnika elektrycznego, a także zużycie energii i paliwa to najważniejsze czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy zakupie hybrydy typu plug-in. Te parametry zostały sprawdzone w Volkswagenie Tiguanie eHybrid. Ma on taki sam układ napędowy jak Passat GTE PHEV. Jego główną jednostką napędową jest 1.4 TSI.
Silnik elektryczny ma zakres prędkości obrotowych
Producent deklaruje zasięg 50 km, ale jest on niemożliwy do osiągnięcia. W realnych warunkach jazdy udało mi się przejechać 39 km. Było wtedy 13 stopni Celsjusza. Uważam, że jazda w mieście ogranicza nas do maksymalnie 45 km.
Z kolei Toyota RAV4 Plug-in Hybrid posiada baterię o pojemności 18,1 kWh, co pozwala na przejechanie około 70-90 kilometrów z wykorzystaniem silnika elektrycznego.
Zużycie energii
W zależności od warunków, zużycie energii podczas jazdy na silniku elektrycznym wynosi około 20 kWh do 22kWh.
Tiguan eHybrid PHEV - spalanie
Układ napędowy przełącza się na standardowy tryb hybrydowy, gdy akumulatory są całkowicie wyczerpane. W takich warunkach Tiguan eHybrid zużywa w mieście około 6 do 7 l/100 km.
W trasie możesz spodziewać się spalania około 6 l/100 km, jeśli masz w pełni naładowany akumulator. Przy prędkości 140 km/h spalisz około 7 l/100 km.
Codzienne ładowanie baterii pozwala uzyskać spalanie nieco większe niż deklarowane przez Volkswagena. Osiąga on zużycie paliwa na poziomie 1,5-3 l/100 km.
Spalanie na drogach - Volkswagen Tiguan PEV
Według komputera pokładowego zużycie paliwa na trasie o długości około 300 km wyniosło 4,9 l/100 km. W tym 39 kilometrów jazdy wyłącznie na bateriach. Po przejechaniu ponad 500 kilometrów komputer pokładowy odnotował zużycie paliwa na poziomie 5,6 l/100 km.
Ładowanie akumulatora
Menu zarządzania układem napędowym w Tiguanie PHEV pozwala nam na wywołanie ładowania baterii podczas jazdy. Można też wybrać, jak wysoko powinny być ładowane akumulatory. Silnik spalinowy pełni wtedy rolę śmigła i generatora. Funkcja ta jest bezużyteczna, ponieważ mały silnik musi napędzać samochód podczas ładowania akumulatorów. Skutkuje to zużyciem paliwa w granicach 11-12 litrów na 100 km. Po wyczerpaniu energii z akumulatorów lepiej pozostać w trybie hybrydowym.
Ładowanie akumulatora za pomocą gniazda i ładowarki
Pokładowa ładowarka Volkswagena TiguanPHEV nie może przyjąć więcej niż 3,6 kW. Podłączenie do ładowarki GreenWay o napięciu od 3,2 do 3,3 kW pozwoli uzyskać w warunkach rzeczywistych naładowanie akumulatora w zakresie od 0% do 100%. Zajmie to od 3,5 do 4 godzin. Ładowanie akumulatora z domowego gniazdka zajmuje od 5 do 6 godzin.
Jakie są wrażenia z jazdy Tiguanem Plug-in Hybrid?
Tiguan eHybrid oferuje dwa tryby jazdy: hybrydowy lub E-MODE. Samochód domyślnie automatycznie uruchamia się na silniku elektrycznym. Samochód automatycznie przełącza się na tryb hybrydowy, gdy wyczerpią się akumulatory. Jednak gdy energia zostanie przywrócona, samochód można ręcznie przełączyć na tryb całkowicie elektryczny (EV). Silnik spalinowy nie włączy się wtedy do czasu ponownego naładowania akumulatorów.
Tiguan Plug-in Hybrid kontroluje ilość energii, która jest wykorzystywana do odzyskiwania energii. Można to zrobić zarówno za pomocą shiftera, aby przełączyć go do pozycji B lub łopatek za kierownicą. Ma jeden poziom odzyskiwania energii i działa bardzo dobrze. Potrzeba trochę czasu, aby się przyzwyczaić.
Praca układu hybrydowego, w tym przełączanie pomiędzy napędami, jest w Tiguanie niezwykle płynna. Nie ma żadnych szarpnięć i jest niemal niewidoczny dla kierowcy. 6-biegowa skrzynia DSG dobrze współpracuje z całym układem napędowym i jest łatwa w obsłudze.
Tiguan jest bardzo przestronny. Można w nim wygodnie pomieścić 4 osoby. Jest w nim mnóstwo schowków, uchwytów na kubki, gniazd USB i 12 V, dzięki czemu można je dobrze nakarmić. Wersja eHybrid ma mniejszy bagażnik niż jej spalinowy odpowiednik - 476 litrów zamiast 520 litrów. Głównym problemem jest brak miejsca na kable w bagażniku.
Tiguan eHybrid miał duży problem z tym, abym dostosował położenie kierownicy. Jest to tym bardziej kuriozalne, że nigdy nie zdarzyło się to w żadnym Volkswagenie. To jedna z niewielu marek, która w tej dziedzinie wypada dobrze. Niestety, jest to problem. Przed zakupem upewnijcie się, że to zweryfikujecie.
Fotele są zbyt twarde i mogą męczyć podczas długich podróży. Wnętrze jest w porządku, z wyjątkiem tych trzech kwestii. Wykonanie jest solidne i z dobrych materiałów.
Multimedia działają dobrze, są bardzo szybkie i intuicyjne w obsłudze. Połączenie z Android Auto i Apple CarPlay jest szybkie i nie przeszkadza w prowadzeniu samochodu.
Jak jeździ Tiguan Hybrid?
Prowadzenie Tiguana Plug-in Hybrid jest bardzo podobne do standardowego modelu spalinowego. Choć w niektórych miejscach można odczuć nieco większą masę samochodu, nie wpływa ona na prowadzenie. Większość kierowców nie zauważy tej różnicy, więc jest ona znikoma.
W modelu Tiguan Plug-in Hybrid nie znajdziemy napędu 4x4 ani napędu na tylne koła z dodatkową baterią trakcyjną, jak ma to miejsce w innych hybrydowych SUV-ach plug-in, np. w Toyocie RAV4 plug-in Hybrid i-AWD.
Ma ona bardzo imponującą moc 245 koni mechanicznych. Jednak wrażenia są zupełnie inne. Tę moc można poczuć, ale tylko wtedy, gdy mocno wciśniemy pedał gazu. Do codziennej jazdy jest ona wystarczająca. Będziemy zachwyceni prowadzeniem Tiguana, gdy wyruszymy nim w drogę.
Benzyna, hybryda plug-in, czy diesel?
Najczęstsze pytanie dotyczy tego, czy hybryda plug-in jest lepszą alternatywą dla diesla. Tiguan eHybrid nie jest tu wyjątkiem. Te dwa napędy nie są alternatywami. Sprawa jest bardzo prosta. Jeśli dużo jeździsz, powinieneś zaopatrzyć się w diesla. Jeśli mieszkasz w mieście i potrzebujesz ładować baterie codziennie (dom, biuro), możesz dostać hybrydę plug-in.
Oto jak wygląda wycena. Volkswagen Tiguan eHybrid to wersja plug-in hybrid. Zaczyna się od 182 000 zł z silnikiem 2.0 TSI245KM. Natomiast w wersji z napędem 4x4 zaczyna się od 189 000 zł. Z kolei 2.0 TSI 190KM 4x4 kosztuje 178 000 zł. Hybryda plug-in czy benzyna? Wybór nie jest taki prosty, ale napęd 4x4 to znacząca zaleta w samochodzie.
Nasza rada: Kup hybrydę plug-in, jeśli nie masz gdzie ładować samochodu. Możesz też rozważyć wersję 2.0 TSI 4x4, jeśli nie masz miejsca do ładowania samochodu.
Warto przeczytać
- 28 lipca 2023
SUV-y kompaktowe, zwane także crossoverami, cieszą się ogromną popularnością wśród kierowców. Są one idealnym połączeniem komfortu jazdy i...
Czytaj dalej- 5 lipca 2023
Rozważając wybór odpowiedniego samochodu dla rodziny, niezwykle istotnym czynnikiem jest przestronność i funkcjonalność. Rodzinne minivany odgrywają kluczową rolę w...
Czytaj dalej